Waarom een papieren systeem voor timemanagement

Waarschijnlijk herken je het wel; je hebt een drukke baan of bent zelfstandig onderneemster met veel verschillende opdrachten. Je bent zo druk dat je tijdens het werken regelmatig dingen vergeet en bent met van alles bezig maar niets komt af. Je spreekt met jezelf af op tijd iets te drinken, maar voor je het weet is de dag al weer om... Kortom, stress! Tijd voor orde in de chaos. Tijd voor papier! Heb je al een papieren planner? Een papieren systeem kan je redding zijn. Ga aan de slag met het indelen van je tijd ofwel timemanagement!

Kies een systeem voor timemanagement
Waarschijnlijk ben je op zoek naar een systeem of methode om op een zo efficiënt mogelijke manier om te kunnen gaan met je beschikbare tijd, omdat je zoveel dingen aan je hoofd hebt (werktaken, afspraken en misschien ook nog een gezin). Natuurlijk zijn er in deze digitale tijd allerlei apps en online aanbieders die een oplossing bieden. Maar (hoera) goed nieuws voor de papierliefhebber! Wordt het zwart voor je ogen en krijg je stress van de enorme hoeveelheid beschikbare apps? Of zorgt nostalgie voor de liefde voor papier en houd je van 'old school' methodes? Dan heb je geluk want papier is de perfect match met timemanagement!
Wist je dat is gebleken dat je aantekening die je op papier maakt beter kan onthouden? En dat papier je creatiever maakt? Daarnaast is uit onderzoek ook nog gebleken dat als je problemen uitwerkt op papier dit sneller voor een oplossing zorgt. Nou, hoe fijn is dat!

Aan de slag met een planner van papier
Nu kun je waarschijnlijk niet wachten en wil je gauw aan de slag met een papieren systeem voor timemanagement. Maar belangrijk is om nog even bij een paar dingen stil te staan:
1. Zet datum- en tijdgebonden zaken in je agenda gedeelte. Bijvoorbeeld deadlines en afspraken. Niet je taken want dan verlies je gelijk overzicht;
2. Taken kun je het beste allemaal bij elkaar in 1 overzicht zetten, zodat je direct ziet wat van belang is en wat je dus eerst moet doen;
3. Wees bewust van je taken en sta stil bij wat je moet doen. Als je het opschrijft kan het uit je “volle” hoofd en kun je nadenken over wat je moet doen, wat eerst af moet en wat tussendoor kan.
4. Plan ook tijd in om te plannen :-)

Papieren systeem timemanagement
Er zijn verschillende papieren systemen om mee te werken waaronder bullet journals en werkplanners van papier. Ken je de Paper Time werkplanner al? Dankzij een slim niet-datumgebonden planningssysteem met vaste en inklikbare pagina's is Paper Time dé perfecte combi van een agenda (40 werkweken), notitieboek, social media planner en to-do-block. Daarmee is Paper Time de ideale tool om offline structuur te creëren in al je werkzaamheden. Eindelijk overzicht! Daarnaast is Paper Time gewoon een supermooie musthave. Daar kun jij mee gezien worden op weg naar een business meeting! Of op kantoor. Of gewoon thuis aan de keukentafel.

Naast deze heerlijke werkplanner heeft Paper Time meer prachtige (papier)producten waar je gewoonweg niet zonder kan zoals de leren clutch om je planner in mee te nemen en het ideale bureaublok of handige doodle blok voor snelle aantekeningen!
Ons advies: plan nu tijd in om te plannen!

  Marloes     15-02-2018 09:45     Reacties ( 0 )

Reacties (0)

Geen reacties gevonden.